Hoe helpt osteopathie tegen hoofdpijn?

Hoofdpijn is een vervelende klacht die gedurende de dag erg aanwezig kan zijn. Maar wat is de oorzaak van die hoofdpijn en wat kan osteopathie doen om deze klacht te verhelpen?

Migraine, clusterhoofdpijn en spanningshoofdpijn zijn verschillende soorten hoofdpijn die in de reguliere gezondheidszorg soms moeilijk te verhelpen zijn. Migraine bijvoorbeeld kan verschillende oorzaken hebben. Een hormonale disbalans, een voedingsintolerantie wat via de nervus vagus een overflow kan geven op de nervus trigeminus, een probleem in de histamine spiegel, stress of bijvoorbeeld problemen in de schedel. Met osteopathie gaan we op zoek naar de oorzaak van uw klacht om zo de migraine aan te pakken.

Osteopathie en last van hoofdpijn

Wat zijn de verschillende oorzaken van spanningshoofdpijn?

Ook de welbekende spanningshoofdpijn kan verschillende oorzaken hebben. Doorgaan wordt deze klacht gezien als een spanning van de nekspieren, die aan de schedel hechten en hieraan trekken, hierdoor ontstaat een impingment van n occipitalis major. Maar de grote vraag is waarom hebben deze nekspieren een grotere spanning? Het lichaam hangt samen waardoor de oorzaak van deze verhoogde spanning op een hele andere locatie kan zitten. Een probleem in de organen, diafragma, nekwervels of cervicale fascien kan de oorzaak zijn. Het masseren of warmte op de spieren die aan de schedelrand hechten zal dan alleen niet de oorzaak aanpakken waardoor de klachten vaak terug komen. Osteopathie gaat op zoek naar die oorzaak wie bij iedereen verschillend kan zijn.

afspraak osteopaat

Wil je meer weten over hoe osteopathie kan helpen bij jouw hoofdpijnklachten? Maak eenvoudig gebruik van de online planningsassistent voor het maken van een afspraak bij osteopaat Niels.

online afspraak maken